Forums > Reuma algemeen

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: ForumlijstDiscussielijstNieuwe discussieZoeken
Methotrexaat
Gepost door: Martina (---.upc-d.chello.nl)
Datum: 24 October 2010 20:13

Hallo allemaal.

Is er iemand bekent met het gebruik van Methotrexaat. Hoe lang het duurt voor je effect kan verwachten en wanneer de bijwerkingen verdwijnen.
En is er ook iemand die weet of accupunctuur een effectief middel is bij RA.
Ik ben al 3 jaar lang met medicatie bezig met zo veel bijwerkingen dat ik niet meer weet wat ik moet doen. Wel of niet blijven slikken van gif.

Ik zoek het nu in de alternatieve sfeer, maar ben er niet zeker van of ik meer kapot maak dan mij lief is.

Groetjes van Martina

Re: Methotrexaat
Gepost door: gardje (---.104-182-91.adsl-dyn.isp.belgacom.be)
Datum: 25 October 2010 13:09

Dag Martina

In het begin dat ik ledertrexate (6 stuks) nam, was ik ook enorm onpasselijk, draaierig en meer van die toestanden.
Na enkele weken heeft de reumatologe deze hoeveelheid gehalveerd tot 3 per week.
mijn ondervinding was, dat ik ze beter 's morgens tijdens het ontbijt innam en tijdens de dag af en toe wat cola drinken.
Op dit moment neem ik er sinds enkele maanden 5 stuks wekelijks en de nevenwerkingen zijn verdwenen.
Ik heb natuurlijk nog vanalle andere medicatie en de pijn die blijft. De ene dag draaglijker dan de andere maar de opgezwollen gewrichten heb ik voorlopig niet.

Ik heb de hoop opgegeven dat het ooit nog zal verbeteren.
Ik probeer zoveel mogelijk naar mijn lichaam te luisteren en me aan te passen, maar dat is ook niet zo evident want als ik me enkele uren beter voel, verleg ik mijn grenzen met alle gevolgen vandien.
Gewrichten en spieren belasten is een blijvend knelpunt.

Ik wens je goeie moed
Gardje

Datum: 25 October 2010 15:58

Hallo Gardje.

Bedankt voor je snelle reactie.

Ja, moed en doorzettings vermogen is wel wat we allemaal nodig hebben!

Ik hoop voor allemaal dat er spoedig een medicijn uitgevonden wordt, waarbij de klachten als sneeuw voor de zon verdwijnen en niet te vergeten nooit meer terug komen.

Groetjes van Martina

Gepost door: Jolien (---.dsl.scarlet.be)
Datum: 02 November 2010 16:20

hallo!
Ik weet sinds juni dat ik bechterew heb, op 23 jarige leeftijd. Heb echt in de put gezeten en alle fases ondergaan maar nu begint het IETS beter te worden in mijn hoofd. Ik ben zo anti pillen en moet ook ledertrexate (of methotrexaat) nemen. Ben nu 6 weken bezig. De eerste maand moest ik 1x per week 3 pillen nemen, en nu heb ik gisteren voor de 2de x 6 pillen genomen. 6x moet ik ook een maand nemen en dan begin ik aan 10 pillen eens per week. bah bah bah. Buiten dat neem ik elke dag 1 brufen forte ('ik mag er normaal 3 nemen), en ze willen me ook nog remicade laten nemen (met baxters).
Naart schijnt duurd het 3 maanden vooraleer methotrexaat werkt, maar ieder lichaam reageert anders natuurlijk. Ik ben al van juni rond aant lopen met een dikke voet en ontsteking op mijn voet en 2 kaken :-( hoe blijven jullie zo positief? xxx

Datum: 02 November 2010 18:29

Hallo Jolien.

Ook ik weet pas sinds twee jaar dat ik RA heb. Daarvoor was ik er van overtuigt dat HET wel over zou gaan. Ik ben 48 jaar oud en twee kinderen en heb dus al een half leven achter de rug. Jij bent nog erg jong en staat pas aan het begin van je leven.
Ook ik heb het nodige achter de rug voordat ik RA kreeg. Al 20 jaar depressieve klachten en MV PTS. Ik blijf erbij dat Reuma oftewel allelei soorten ziekten ontstaan doordat wij niet in balans zijn. Lichaam em geest werken samen en wanneer een van hen jaar in jaar uit in disharmonie is, dan wordt men uiteindelijk ziek. Dit kan jaren duren, maar sommige mensen worden eerder ziek. Deze ziekte kan in allerlei vormen naar buiten komen.
Erkening hiervan is een.
Lees het boek van Christianne Beerlandt"De sleutel tot zelf bevrijding". Het is geen goedkoop boek.(Het is behoorlijk dik), maar op Marktplaats ed. zal je het wellicht goedkoper kunnen krijgen.
Het is erg belangrijk dat je je verleden(vanaf je kindertijd) uitpluist om te onderzoeken hoe, waarom je deze ziekte uiteindelijk hebt gekregen. Je krijgt het niet zomaar!!
Ik heb heel veel baat gehad bij Cranio Sacraal Therapie. Hier bleek bij mij dat er heel veel verdriet en onverwerkte dingen uit mijn jeugd(vanaf 2 en eeen half jaar) zich had vastgezet in mijn lichaam. Ook onbewuste dingen kwamen via de Cranio naar boven. Ik heb hier ontzettend veel aan gehad. Het valt tegenwoordig helaas onder Alternatieve therapie. Ik merk dat ik nu op het punt sta om weer te geloven dat ik mijn ziekte kan overwinnen!! Ik zal echter tijd nodig hebben om mijn gedachten te veranderen.
Misschien is het ook iets voor jou om Chlorella te gaan gebruiken. Je krijgt hier ECHT heel veel energie van, waardoor het in ieder geval voor mij, het MAKKELIJKER maakt om met de ziekte om te gaan.
Ik gebruik op dit moment ook via homeopatisch therapeut Tee Trea (Chi) bij De Tuinen Arnhem 4 x dgs 1 druppel in groot glas water gedurende 2 weken. Dan 5 dgn stop en dan weer 2 weken gebruiken. Verder Duivelskruid in combi met Yucca. Het duurt wel een tijd voordat je merkt dat het gaat werken. Bij mij 5 weken. Geduld, is wel moeilijk !!
Meisje ik wens je ontzettend veel sterkte en houd de moed erin. Ga in ieder geval niet bij de pakken neer zitten en onderneem die dingen waarbij jij je weer sterk gaat voelen en volg je intuitie.

Veel liefs Martina

Gepost door: Jolien (---.access.telenet.be)
Datum: 03 November 2010 08:20

dag martina!
bedankt voor je reactie! Ik ben nu een boek aan het lezen ziekelijk gelukkig (leven met een chronische ziekte) dat boek helpt me denk ik ook wel. Daar beschrijven ze echt alle fases en hoe je je er over moet zetten enzo. Ik had overwogen om naar een psychologe te gaan omdat ik echt zo angstgevoelens had. Ik dacht dat ik leukemie zou krijgen, en niet meer zou wakker worden en zo van die akelige gedachten :-s dat is gelukkig beter!! Ik hoop dat ik het op mijn eigen zal halen, en de nodige lectuur. Homeopathie zegt me ook wel iets, ik ga eens wat verder zoeken.. En zoals je zegt, geduld is bij deze ziekte heel belangrijk hé! Ochja, hopelijk komt het min of meer goed! Heb mijn laatste jaar op hoge school kleuteronderwijs ook in 2 moeten delen :-( gaat gewoon niet op het moment.. Wat een tegenslag toch he!
Groetjes! xxx

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Je kan hier inloggen en registreren