Forums > Reuma algemeen

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: ForumlijstDiscussielijstNieuwe discussieZoeken
humira bijwerkingen- moe en sinusitis
Gepost door: elsgent (---.access.telenet.be)
Datum: 04 February 2012 12:23

hallo
ik ben psoriasis artritis patiënt en word al 9 jaar behandeld met tweewekelijkse humira inspuitingen . De psoriasis verdween razendsnel en is nooit teruggekeerd en ook mijn gewrichtspijnen zijn spectaculair verbeterd. Ik ga wel tweemaal per week naar kine om de heel pijnlijke vochtophopingen aan mijn ligamenten weg te werken zodat mijn tenen en knieën niet helemaal verkrampen .
De laatste jaren loop ik echter heel erg moe en heb ik heel veel last van sinusitis met lichte koorts die heel lang blijft aanslepen en heel vaak zelfs ontaardt in een keelontsteking. Na verschillende antibioticakuren, kuren en daarna met medrol, ben ik eind december geopereerd aan mijn sinussen en neusbeen, maar de klachten blijven aanslepen. Heb op het darmforum gelezen dat er nog humira patienten zijn die deze klachten hebben en wil via dit forum checken of er hier ook humirapatënten zijn met deze klachten en of die daarvoor een oplossing gevonden hebben want mijn levenskwaliteit is de laatste twee jaar onbestaande. Heb nauwelijks voldoende energie om mijn job naar behoren te vervullen. In mijn vrije tijd moet ik me echt forceren om tweemaal per dag een half uurtje te wandelen of te fietsen op mijn hometrainer. Voor de rest voel ik me zoals een uitgewrongen schoteldoek en dat frustreert me verschrikkelijk.
Is er iemand met dezelfde ervaringen of nog beter met nuttige tips?
alvast bedankt

Re: humira bijwerkingen- moe en sinusitis
Gepost door: Miriam (---.82-181-91.adsl-dyn.isp.belgacom.be)
Datum: 17 May 2012 10:57

beste Els
Mijn lang verhaal is hier al elders op het forum te vinden..(.voor diegene, die me nog niet kennen en het is trouwens lang geleden dat ik nog iets postte).
Huidige situatie: ik gebruikte reeds 3 jaar Humira voor SA en Colitis Ulcerosa. In maart van dit jaar kreeg ik koortsaanvallen en bevond ik me in een griepachtige toestand, die lang aanhield; bovendien kreeg ik bobbels op mijn benen én was enorm vermoeid. De diagnose was sarcoïdose: ook dat nog! Bijna nergens op het forum is van deze ziekte sprake terwijl het ook een auto-immuunziekte zou zijn...
Zonder Medrol voelde ik me ook SLAPJES....mogelijke denkpiste????

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Je kan hier inloggen en registreren