Samen staan we sterk ... |
Forums > RA-Ligavermoedelijke r.a
Gepost door: charlotte (---.access.telenet.be)
Datum: 06 June 2008 16:12
Na een lange tijd van pijnlijke voeten en bezoeken aan podoloog en othopedisten en huisarts met de diagnoses van vermoeide voeten , en te intensief gebruikte voeten(?) waarvoor dan steun en dynamische zolen werden voorgeschreven ben ik dan toch maar naar een reumataloog gestapt.
Die heeft dan bloed genomen en rontgen laten nemen . Buiten wat lichte artrose aan de dikke teen was eigenlijk alles normaal ook de urinewaarden zijn goed . De laatste 2 maanden was mijn linker wijsvinger wel vrij dik en pijnlijk. Op het verslag staat vermoedelijke R.A. Nu moet ik wekelijks ledertraxate laten spuiten waar ik dan 1.5 dag misselijk van ben en 2 maanden cortisone nemen. Na 2 weken zijn mijn klachten wel volledig weg en ben ik geneigd van die spuiten weg te laten . Mijn handen en voeten zijn weer als nieuw en de vermoeidheid is ook weg. Nu heb ik wel een jaar of 20 altijd uitslag aan mijn handen gehad ,waarvoor de nodige onderzoeken zijn gedaan zonder resultaat en die uitslag is verdwenen op de dag ik veel pijn aan de voeten kreeg,heeft het een met het ander te maken? Nu zal ik me nog even voorstellen, Mijn naam is Mieke 48jaar,ik ben gehuwd met Chris 36 jaar hij is een M.S patient sinds 2 jaar .Ik ga nog dagelijks poetsen en hou me voor de rest bezig met mijn 2 honden 4 poezen 2geitjes en 2 kippen ,s'zondags geef ik les in een hondenschool. Re: vermoedelijke r.a
Gepost door: rokke1 (---.125-247-81.adsl-dyn.isp.belgacom.be)
Datum: 13 June 2009 01:26
Hallo Mieke,
Blijkbaar heb je toch vrij snel kunnen reageren op je RA ( hoelang had je die pijnlijke voeten alvorens je wijsvinger begon te zwellen? ) Welke regio zit je reumatoloog eigenlijk? ( in mijn regio is een afspraak op minder dan 5 weken bijna onmogelijk; een doorverwijzing van de huisarts helpt natuurlijk wel maar duurt dan toch nog bijna 2 weken. Heeft men onmiddellijk die inspuitingen met Ledertraxate voorgeschreven of waren er eerst nog andere ontstekingsremmers die je nam? Leuk dat je zo snel reageert op de behandeling; moet een erorme steun zijn na die aanhoudende pijnen. Kan je zomaar stoppen met de inspuitingen? ( begrijp me ni verkeerd, 1,5 dag misselijkheid wens ik je zeker niet toe, maar is er geen planning opgesteld tot wanneer die Ledertraxate moet genomen worden? Onderschat ook niet de cortisone, die neemt voornamelijk de pijn weg.maar kan je toch niet langdurig blijven nemen. Wat betreft je huiduitslag op de handen die wegvalt kan ik je geen info geven maar het is inderdaad nogal straf dat die verdween toen RA opdook. Enfin, veel sterkte en ik hoop dat je nu verlost blijft van die hevige pijnen. Rokke Re: vermoedelijke r.a
Gepost door: de bruycker erica (---.access.telenet.be)
Datum: 26 October 2009 22:20
beste charlotte,
bij mij is in 2002 ook alles begonnen met pijnlijke voeten en achteraf ook de vingers, maar ik mag na 7 jaar afzien nu pas beginnen met ledertr. in spuitjes. ik ben een jaar ongeveer ook beter geweest. remissie noemde de huisarts het en ik mocht prompt stoppen met plaquenil en brexine, met alle gevolgen vandien. tis nu veel erger dan voordien en plaquenil helpt niets meer, tegen salazopyrine kan ik niet tegen vandaar nu eindelijk de spuitjes, ik hoop dat ik ook zo snel resultaat heb en als dat zo is ga ik toch niet stoppen met de spuiten zolang ik er tegen kan want ik kan na al die jaren afzien precies niet zo goed meer tegen al die pijn en wil er eindelijk vanaf. ik hou je op de hoogte Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Je kan hier inloggen en registreren |