Samen staan we sterk ... |
Forums > RA-LigaPlaquenil
Gepost door: Eve (---.dyn.adsl.xs4all.be)
Datum: 08 July 2008 10:23
Hallo,
Ik ben 51 jaar en heb al geruime tijd last van ontstoken gewrichten. Door te stoppen met "de pil" en de menopauze is het nog verergerd zodat ik naar de dokter ben geweest. Die gaf me eerst ontstekingsremmers maar die niet hielpen. 's Nachts kan ik mijn vingers niet plooien en doet het pijn. Ook heb ik constant een brandend, gloeiend gevoel in voeten, knieƫn en handen wat met de avond nog erger wordt. Ik wil ze het liefst in koud water steken. Als ik uit bed kom kan ik met moeite op de voeten staan, mijn vingers plooien en heel mijn lichaam is stram en stijf. Het beste is vlug onder een warme douche staan. Ik kon het niet meer verdragen en ben naar een reumatoloog gestapt die uteraard mijn bloed genomen heeft en daaruit blijkt dat ik ontstekingen heb. Mijn eerste medicatie was Solicam, een ontstekingsremmer. De klachten verminderde wat, ik was wat fitter maar toch gaf het geen voldoening. Nog een bloedtest gedaan en nog steeds heb ik ontstekingen. Nu neem ik Plaquenil. Nu is mijn vraag of er iemand ervaring heeft met het innemen van dit medicijn, want ik zie hier op het forum allerlei andere medicijnen verschijnen maar over Plaquenil niets!! Het woordje RA heeft de dokter nog niet gebruikt maar toch schrijft hij mij deze pillen voor. Mijn moeder is een heel zware RA lijdster en bedliggerig. Erfelijkheid zou ook een rol spelen?? Ik heb het gevoel dat het een straatje zonder einde is en dat er steeds moet getest worden wat er aanslaat en niet! Ben een beetje bang om een proefbeest te worden van de wetenschap! En ieder dokter spreekt voor zijn eigen winkel! Groetjes, Eve Re: Plaquenil
Gepost door: frgulickx (---.access.telenet.be)
Datum: 08 April 2009 14:40
word sinds de oorlog voorgeschreven en is eigenlijk een anti malaria medicament.
volgens een arts word dit veelal voorgeschreven als je allergisch reageert op NSAID medicamenten. wel oppassen met de bijwerkingen, ze zeggen om jaarlijks naar de oogarts te gaan. bij spierzwakte de medicatie direkt stoppen of het is niet herstelbaar. laat je tevens controleren op een eventueel verhoogd eiwit:IGG of IGM. groetjes fred Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.
Je kan hier inloggen en registreren |